| Agnieszka Ryżyńska

Dobra komunikacja z Klientem – jak to robimy w Panel Serwis?
Świadczymy usługi sprzątające na terenie całej Polski. Pociąga to za sobą wiele konsekwencji. Jedną z nich jest konieczność porozumienia się z różnymi ludźmi z odległych od siebie części kraju. Naszych Klientów łączy bycie przedsiębiorcami, ale często ważne są dla nich inne wartości. Na nas ciąży ogromna odpowiedzialność – musimy dobrze komunikować się z Kontrahentami bez względu na to, skąd pochodzą i jakie mają poglądy. Stawiamy na dobre relacje.
Relacje z Klientami stawiamy na pierwszym miejscu
Uznaliśmy, że zbudowanie centrum nawiązywania i rozwijania
relacji z Klientami w jednej lokalizacji w Polsce nie jest dla nas. Dlaczego?
Lubimy ludzi. Lubimy być blisko nich, bo tylko tak możemy rozpoznawać ich
potrzeby i na nie odpowiadać.
Struktura firmy odpowiedzią na potrzeby Klientów
Właśnie dlatego operacyjnie wydzieliliśmy dwa makroregiony – Wschód i Zachód. Na czele każdego z nich stanął Dyrektor Regionalny. W miastach, w których świadczymy usługi, stery trzymają Kierownicy, a w obiektach – Brygadziści. Czemu to ma służyć? Taki rozkład sił daje naszemu Klientowi bezpośredni kontakt z przedstawicielami kadry operacyjno-kierowniczej Panel Serwis.
Dedykowany opiekun = szybka reakcja
Na utrzymanie obiektu składa się szereg czynności opisanych w umowie.
Aby wywiązać się z jej zapisów, ustalamy odpowiednie harmonogramy działań.
Doświadczenie
pozwala nam wiele zaplanować, jednakże bywa, że życie pisze nieprzewidywalne
scenariusze.
Anomalie pogodowe, błąd człowieka, usterka instalacji itp.
mogą doprowadzić do nagłych zdarzeń, np. zalania obiektu czy zablokowania
parkingu. Na takie sytuacje trzeba reagować błyskawicznie. Klient musi
wiedzieć, do kogo się zgłosić. Zestresowany, zmartwiony nie powinien przebijać
się przez łańcuszek anonimowych dla niego osób. Bezpośredni kontakt z osobą, z
którą stale współpracuje, sprawia, że Klient czuje się bezpieczniej, a nam –
Panel Serwis – łatwiej jest się nim zaopiekować.
Audyty wewnętrzne i badanie satysfakcji Klienta
Regularnie wykonujemy audyty naszej własnej pracy oraz badamy
satysfakcję Klienta, dlaczego?
Audyty wewnętrzne
Audyty pozwalają nam na bieżąco oceniać naszą pracę, ale to
nie jest ich główny cel. Audyt ma zbadać proces, wykazać ewentualne słabe
punkty, wskazać obszary do poprawy i znaleźć sposób na wdrożenie usprawnień.
Jeśli gdzieś coś nie działa tak, jak powinno, znajdziemy to sami i poprawimy,
zanim nasz Klient odczuje negatywne skutki.
Badanie satysfakcji Klienta
Zanim zaproponujemy potencjalnemu Klientowi ofertę, staramy się poznać jego potrzeby.
W trakcie świadczenia usług chcemy mieć pewność, że Klient jest z nich w pełni
zadowolony, stąd regularne badanie jego satysfakcji. Nasi Klienci (tak samo jak
my) ciągle się rozwijają. Często ich potrzeby ulegają zmianie, także w trakcie
obowiązywania umowy. Badanie satysfakcji Klienta pozwala nam być na bieżąco z
jego potrzebami. Dzięki temu możemy świadczyć takie usługi, jakich nasz Klient
naprawdę potrzebuje.
Czy łatwo jest dobrze komunikować się z Klientem?
Z większością naszych Klientów pracujemy od lat. Na poziomie
współpracy B2B Klient wie:
•
że nasi przedstawiciele są do jego dyspozycji,
•
że na Panel Serwis może liczyć w trudnych,
nieprzewidzianych sytuacjach,
•
że nasz zespół pracuje nad utrzymaniem wysokich
standardów świadczonych usług.
Do tego dokładamy zwykłą ludzką życzliwość i zasadę, że
zawsze na pierwszym miejscu widzimy człowieka – nie firmę ani nie zapisy
kontraktu. Naiwne? Nie, jeśli w biznesie jesteś uczciwy, transparentny i
rzetelny.
Potrzebujesz wsparcia w utrzymaniu obiektu, ale szukasz
firmy, która mówi Twoim językiem i jest otwarta na potrzeby Twojego obiektu?
Napisz do nas!